Search
Close this search box.

مدل لباس حریر

صنعت پوشاک از زمان تولید نخ و اختراع ماشین های ریسندگی تا به امروز، به انواع مختلف پارچه وابسته بوده است. جنس و نوع پارچه همواره نشان دهنده شخصیت و سلیقه فردی است که آن پوشش را انتخاب کرده است. در این میان، پارچه حریر از دیرباز جایگاه ویژه ای در میان طراحان مد و لباس داشته است. قدمت دوخت مدل های مختلف لباس حریر به سده های میانی در دوران بیزانس باز می گردد. انواع مختلف لباس حریر کرپ یکی از مدل های محبوب، پرتقاضا و پرطرفدار در صنعت مد و لباس محسوب می شوند. از آن جایی که خاستگاه این نوع پارچه از الیاف ابریشمی است، درخشندگی، لطافت و ظرافت خاصی دارد و برای ایجاد استایل های متنوع از پارچه حریر استفاده می شود. بافت خاص، ظریف و سبک حریر آن را به گزینه ای ایده آل و جذاب برای لباس بانوان تبدیل کرده است.

حریر پارچه ای خاص با تنوع بالا

حریر پارچه ای است که از در هم تنیده شدن الیاف ابریشم به دست می آید و گاه الیاف دیگری در بافت این پارچه تلفیق می شوند. حریر خالص از الیاف ابریشمی در دسته گران ترین پارچه ها به شمار می آیند و به این دلیل، برای در دسترس بودن این نوع پارچه با قیمت مناسب آن را با الیافی همچون پنبه، ریون و در برخی موارد پشم تلفیق می کنند. در واقع، با ترکیب الیاف نخ و پلی استر در بافت حریر، پارچه های ارزان تر تولید شد و به این ترتیب، این نوع پارچه با قیمتی مناسب در دسترس علاقه مندان به مدل لباس حریر قرار گرفت. به لطف فن آوری های روز حریر در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می شود.

لباس حریر کرپ، خاص و خیره کننده

لباس حریر کرپ یکی از مدل های محبوب و مورد پسند در پوشاک بانوان محسوب می شود. این نوع پارچه به دلیل ظرافت، دوام و رنگ بندی در دوخت انواع مدل لباس حریر مجلسی و کژوال، مانتو، شومیز، کت و دامن، کت و شلوار به کار برده می شود.

انواع مختلف لباس حریر کرپ به یکی از اولین انتخاب های طراحان و تولیدکنندگان لباس تبدیل شده است و به دلیل تنوع بالای این نوع لباس ها در فصل های گرم و سرد سال قابل استفاده هستند. پارچه کرپ حریر به لحاظ لطافت و ضخامت بین پارچه حریر و کرپ قرار دارد. به بیان ساده تر، کرپ حریر در مقایسه با کرپ ساده بافت سبک تر، نرم تر و ظریف تری دارد. لباس حریر کرپ به دلیل دوام و تنوع رنگ و مدل یک انتخاب کاربردی در موقعیت های متفاوت محسوب می شود.

رنگ بندی کرپ حریر ساده

دلایل طراحی سبک های مختلف لباس حریر کرپ

لباس حریر کرپ طرح های زیبا و متنوعی دارد و یکی از مدل های پراستفاده لباس در مد و پوشاک زنانه به شمار می آید. از طرح های مختلف این سبک می توان به لباس های حریر مجلسی، لباس عروس حریر، لباس حریر شیشه ای، پیراهن کرپ حریر پلیسه، پیراهن حریر گلدار، شومیز کرپ حریر و پیراهن حریر بارداری اشاره کرد.

کرپ ساده و حریر گلدار

موارد استفاده لباس حریر کرپ

لباس حریر کرپ ایستایی و دوام مناسبی دارد و به همین دلیل در دوخت انواع مدل لباس حریر مورد استفاده قرار می گیرد. لباس های کرپ حریر به دلیل زیبایی، رنگ بندی خاص و ظاهر بافت دار در موقعیت های رسمی و غیر رسمی یک انتخاب مناسب محسوب می شوند.

روش تولید و نوع بافت پارچه

پارچه کرپ حریر با استفاده از تکنیک خاصی به شکل بافت سه بعدی مواج تولید می شود. در مراحل تولید پارچه لباس حریر کرپ، الیاف ابریشم در طی فرآیندهای خاص در معرض دما و مواد شیمیایی قرار می گیرند تا بافت کرپ را به وجود آورند. مهم ترین ویژگی پارچه لباس حریر کرپ، بافت چروکیده و منحصر به فرد آن است. این نوع بافت زیبایی ظاهر و استایل ویژه ای به لباس ها می دهد.

ساختار و خصوصیات کششی الیاف

پارچه لباس حریر کرپ به دلیل فرآیند تولید رنگی مات و کمی کدر دارد. این ویژگی میزان انعکاس نور در این پارچه ها را کاهش می دهد. بافت چروکیده و چین های ظاهری منحصر به فرد و خاص به این نوع پارچه می بخشد. این نوع بافت موجب شده که لباس حریر کرپ حالت ارتجاعی و کشش کمی داشته باشد.

لباس حریر کرپ، پارچه ای با تنفس پذیری بالا

بافت منحصر به فرد و چروک در لباس حریر کرپ موجب شده که این نوع پارچه قابلیت تنفس بهتری داشته باشد. در واقع، به دلیل عمق بافت چروکیده، حفره های کوچک هوا در پارچه به وجود می آیند. این حفره ها به بهبود جریان هوا در پارچه کمک می کنند و به همین دلیل، یک انتخاب مناسب برای روزهای گرم سال به شمار می آیند.

کیفیت و ماندگاری لباس حریر کرپ

لباس حریر کرپ، دوام و ماندگاری بالایی دارد. در واقع، پارچه های کرپ به دلیل نوع فرآیند تولید، انعطاف پذیری بیشتری دارند و در مقابل پوسیدگی و پاره شدن بسیار مقاوم هستند.

لباس حریر شیشه ای، استایل خاص با ظرافتی چشم نواز

پارچه های حریر مورد استفاده برای دوخت لباس های زنانه انواع مختلفی دارند. پارچه لباس حریر کرپ، حریر کریشه، حریر ژورژت، حریر نخ، حریر ژاکارد، حریر کریستال، حریر ساتن، حریر سیلک و حریر شیشه ای از انواع پارچه های حریر به شمار می آیند.

لباس حریر شیشه ای از پارچه حریر بسیار ظریف و نازک دوخته می شود. پارچه حریر شیشه ای ظاهری ساده، نرم، براق و لطیف دارد. از مهم ترین ویژگی های انواع لباس حریر شیشه ای می توان به تنوع طرح و رنگ اشاره کرد. در دوخت این نوع لباس می توان از پارچه های ساده، شاین دار و طرح دار حریر شیشه ای استفاده کرد.

پارچه حریر شیشه ای

ترکیب رنگ ها در انتخاب لباس های حریر

انتخاب ترکیب رنگ و ست کردن رنگ ها در انواع پوشش زنانه از جمله مدل های لباس حریر کرپ اهمیت ویژه‌ای دارد. برای یک انتخاب ایده آل و مناسب، می ‌توانید از چرخه رنگ استفاده کنید تا به ترکیب رنگ بهتری برسید. در واقع، چرخه رنگ به عنوان یک روش اصولی و مناسب برای ایجاد هارمونی و هماهنگی بین رنگ‌ های سرد، گرم و خنثی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است هنگام خرید لباس حریر کرپ، به جای استفاده از رنگ ‌های مکمل، ترکیبی از رنگ ‌های مشابه و اصلی را انتخاب نمایید. همچنین، در ترکیب رنگ ها، اصل مطابقت و همخوانی رنگ ‌ها را رعایت کنید. به عنوان مثال، از ترکیب برخی از رنگ ‌ها مانند مشکی و سرمه ای یا سفید و کرم با یکدیگر پرهیز نمایید. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب رنگ، استفاده از درجات مختلف تیرگی و روشنی یک رنگ است. همچنین، از تاثیر رنگ های خنثی غافل نشوید؛ چرا که این نوع رنگ ‌ها می ‌توانند ترکیب رنگی مناسب ‌تر و جلوه زیباتری به استایل شما دهند. همچنین یکی از نکات مهم در ست کردن لباس این است که حداکثر از سه رنگ استفاده نمایید. برای ست کردن لباس حریر کرپ با مدل های طرح دار بهتر است رنگ ‌های ساده یا خنثی را انتخاب کنید.

پیراهن

انتخاب لباس حریر کرپ بر اساس فرم بدن

در انتخاب لباس حریر کرپ، باید پوششی متناسب با فرم بدن خود انتخاب نمایید. به طور کلی، اندام ‌های بدن به پنج فرم سیبی شکل، مستطیلی، گلابی شکل، ساعت شنی و مثلث معکوس تقسیم می ‌شوند. برای اندام ‌های سیبی، بهتر است لباس حریر کرپ راسته و تک رنگ انتخاب شود. همچنین، انتخاب لباس با یقه هفت، آستین های بلند، طرح‌ های عمودی انتخاب مناسبی برای این افراد محسوب می شود. کسانی که فرم بدن گلابی شکل دارند بهتر است پیراهن ‌های حریر برش دار، دامن حریر کرپ ترک، کلوش و فون را انتخاب نمایند. برای اندام ‌های مستطیلی، پیراهن راسته با کمربند، لباس حریر کرپ یقه باز، دامن کرپ چین دار و طرح‌ های نامتقارن گزینه های مناسبی محسوب می شوند.

از طرح های مناسب اندام ساعت شنی می توان به مدل های کمردار، لباس حریر کرپ آستین کوتاه یا سه ربع یقه قایقی اشاره کرد. همچنین لباس ها و مدل هایی که کاملاً روی اندام بدن می‌ خوابند، یک انتخاب خوب برای این افراد به شمار می آیند. از گزینه های مناسب برای کسانی که اندام مثلث معکوس دارند می توان لباس با یقه باز، لباس حریر بدون آستین، پیراهن حریر کلوش و طرح های ساده را نام برد.

سخن پایانی

لباس حریر، نمادی از زیبایی، شکوه و لطافت است که از دوران های گذشته تا به امروز جایگاه ویژه ای در دنیای مد به خود اختصاص داده است. لباس حریر کرپ، با الگوها، طرح های متنوع و خلاقانه، هر بار می تواند شما را به دنیایی جدید از زیبایی و ظرافت ببرد. مدل های مختلف لباس حریر، از طرح های روزمره تا مجلسی، کلاسیک تا مدرن، از رنگ های ملیح و روشن تا رنگ های خنثی، گرم و خاص، همه چیز را در خود جای داده ‌اند. این لباس ها با جزئیات دقیق و طرح های جذاب، به شما یک استایل منحصر به فرد بخش هدیه می دهند. اگر به دنبال یک لباس شیک و زیبا برای مهمانی یا مراسم خاص خود هستید، اگر می خواهید همه نگاه ها را به سوی خود جلب نمایید؛ بی شک لباس حریر کرپ یک انتخاب مناسب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

Decoration

Door Windows

Home Land

Roof Installation